Hjemme igjen etter en super tur nok ei gang!
Dessverre ble det en nedtur for Truls som måtte parkere bilen i Tyskland etter at en ventil så takk for seg noe som resulterte i null komp på sylinder nr 3.
Ser man bort for dette har vi hatt en kjempefin tur, med enormt fint vær og 27 grader på det varmeste i Hockenheim.
Over 300 biler var innom på treffet, noe ledelsen i den tyske 16v-klubben var kjempefornøyd med.
Min bil har klart seg greit på turen, og selv med 4 personer i bilen, samt full bagasje, lå speedometernålen og luktet på 250km.
Aldri har nålen vært så langt på tur når jeg har hatt bilen! Men i og med at jeg har byttet kardang med lavere utveksling ble farten ifølge navi'en 230km/t.
Banekjøring ble det også tid til, og halve banen var tilgjengelig fra tidlig på dagen til ca kl 16. Etter dette ble hele grand prix sløyfa tilgjengelig i ca 2 timer fra kl 17-19.
Jeg kjørte en del med min, og angrer ikke på at jeg betalte de 100 euroene det kostet for å kjøre der! Hvem kan skilte med å ha kjørt på en Formel 1-bane to ganger?
Syns det er synd at ikke flere i klubben velger å delta på dette treffet. Det er en flott opplevelse, og et sjeldent syn å kunne se så mange 16v samlet!
Jeg er hvertfall helt sikker på at jeg skal ned igjen til neste år.